Αλεσσάντρο Μπαρίκκο
Μίστερ Γκουίν
Μετάφραση: Άννα Παπασταύρου
Εκδόσεις Πατάκη
Ακούστε το podcast εδώ και εδώ
Ο Τζάσπερ Γκουίν ετών 43, συγγραφέας με μεγάλες επιτυχίες, αποφασίζει να μην ξαναγράψει και μέσω της εφημερίδας Guardian ανακοινώνει 52 πράγματα που δεν θα έκανε ξανά στη ζωή του και μάλιστα ήταν απόλυτος για αυτό.
Η συνήθεια όμως και η ανάγκη για έκφραση, η ρουτίνα της καθημερινότητας που είχε ως συγγραφέας και οι ατελείωτες ώρες που διέθετε πια, τον οδήγησαν σε κενό.
Και όλα αυτά μέχρι τη στιγμή που επισκέπτεται μια έκθεση ζωγραφικής και αποφασίζει να γίνει « αντιγραφέας». Να γραφεί για το ένα και μοναδικό πρόσωπο που έχει απέναντί του και να πληρώνεται για αυτό χωρίς να δημοσιεύεται.
Βέβαια καταλήγει πάλι στη συγγραφή.
Βρίσκει μια βοηθό της οποίας το πορτραίτο γράφει και μετά συνεργάζονται προκειμένου να τον βοηθήσει στο ολο επιχείρημα προσπαθώντας ταυτόχρονα να κερδίσει το ενδιαφέρον του. Εκείνος όμως παραμένει προσηλωμένος στο νέο είδος συγγραφής που επιδιώκει.
Ο Μπαρικκο είναι έξοχος αφηγητής, ξέρει να συνθετει το κλίμα γύρω από την υπόθεση που δομεί, χτίζει και αναζητά ταυτότητες και αποφάσεις κρατώντας τον αναγνώστη μαγεμένο σε όλη αυτή τη διαδικασία.
Στο ίδιο βιβλίο ακολουθεί και μια νουβέλα, το Τρεις φορές το ξημέρωμα, ακολουθώντας το ίδιο συγγραφικό μοτίβο και ύφος αναζήτησης.
Σε ένα δωμάτιο παλιού ξενοδοχείου ένας άντρας, μια γυναίκα μια παλιά βαλίτσα και ένα παρελθόν από το οποίο δεν μπορούν να αποκοπούν ούτε σαφώς να αλλάξουν.
Και εδώ η συγγραφική δεινότητα του Μπαρικκο, τα διλήμματα που θέτει, ο τρόπος που το κάνει καθώς και οι αλήθειες που αναδύονται, καταλήγουν σε μία λογοτεχνικη πραγματικότητα που πραγματικά είχα ανάγκη, ιδίως μετα από κάποια βιβλία που διάβασα το τελευταίο διάστημα.
Κατερίνα Σαμψώνα
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου